Thursday, 16 June 2011

Wanita Tertinggi di Dunia yang Paling Muda

Wanita ni tak tersenarai di dalam rekod 10 wanita tertinggi di dunia di dalam Wikipedia. Nama wanita ini ialah Elisany Silva atau Elizane Cruz Silva atau Silva da Cruz Elizane (Banyak pulak nama minah ni..hehe..) dan wanita ini berasal dari Ajuruteua iaitu kawasan luar bandar 36km dari bandar Braganca, Para yang terletak di timur laut Brazil dan berusia 16 tahun ketika wanita ini ditemui. 

Ketinggian wanita ketika berdiri ialah 6 kaki 9 inci. Kalau tergolong di dalam top-10 wanita tertinggi di dunia, beliau akan berada di tempat yang ke-8 di belakang wanita dari Thailand iaitu Malee Duangdee yang mempunyai ketinggian 6 kaki 10 inci.



*agak2 korang dia sesuai tak jadi pemain bola keranjang and model? Hehe..




2 comments:

Amalina AJ said...

tinggi gak ..tinggi saya pun 170 cm jer..hehe xde harapan nak pecah rekod

Amalina AJ said...

tinggi gak ..tinggi saya pun 170 cm jer..hehe xde harapan nak pecah rekod

Post a Comment