Sunday, 26 June 2011

Sekolah-Sekolah yang Mempunyai Nama yang Teruk

Sekolah merupakan tempat yang sangat penting untuk mendidik seseorang itu menjadi orang yang berpengetahuan dari kecil hinggalah ke peringkat remaja. Kalau dari kecil tak pergi sekolah, seseorang tu akan ketinggalan dari segi pengetahuan dan juga kemahiran sama ada dari segi menulis, membaca, mengira, bersukan, insaniah dan sebagainya. 

Sekolah tempat untuk menuntut ilmu, oleh itu nama-nama sekolah mestilah baik, dan juga tidak mengandungi sebarang makna yang buruk. Mungkin sesetengah pihak merasakan nama sekolah yang diberi itu tak memberi maksud apa-apa, tetapi bagaimana dengan pihak yang lain? Ok kat sini aku tunjukkan gambar-gambar sekolah yang mempunyai nama yang teruk.



 akademi untuk memperbodohkan kerajaan?




 pra-sekolah yang menakutkan..



weed?

 ???







*ada sense tak? Bagi aku mungkin sesetengah nama sekolah tu ada maksud lain di dalam bahasa tempatan, dan kebetulan bahasa lain seperti B.Inggeris pun ada perkataan yang sama tetapi membawa maksud yang agak ^$*%#*%..so lantak dorang lah..yang penting kat Malaysia tak ada..hehe..

7 comments:

Pacifista - X said...

salam...

lol...teruknya nama...

►AdamXis◄ said...

assalam...hahahah, mcm hampeh jer... :c kat malaysia agak2 ada tak mcm nieh?...huhuhu.kalau kampung tuu still ada kot...

Latest : ►Informasi : WhoCalledMe? Report Nombor Hantu

GKA said...

nama yg xsenonoh

M.Z's Site said...

@Pacifista - X: wslam..memang teruk :J

M.Z's Site said...

@►AdamXis◄: wslam..eh ada ke? kalau kat kampung paling kurang nama orang je kot..hehe..

M.Z's Site said...

@GKA:
memang x senonoh..kalau yg x faham mmg xde sense la kan..

Zefri Zainuddin said...

Nak salah kan sapa guru ataw murid

Post a Comment