Thursday, 23 February 2012

10 Rumah Bawah Tanah yang Awesome!

Dengan populasi yang semakin bertambah setiap tahun, manusia mula membina rumah mereka di bawah tanah seperti Hobbit dari kisah Tolkien. Manusia mula tinggal di dalam gua sejak dari dulu lagi, dan sekarang kita sedar bahawa "rumah bumi" sebenarnya sangat mesra alam untuk diduduki. Sepuluh rumah bawah tanah ini adalah sangat menakjubkan sehingga mereka mungkin akan membuatkan korang nak buat rumah bawah tanah jugak kot..

1) Cave House di Festus, Missouri






2) Malator di Druidstone, Wales



3) Hidden House di Lower Silesia, Poland



4) The Underground House, Great Ormside, Cumbria, England





5) Sedum House, Tanjung Norfloak Utara, U.K.







6) Flower Petals di Bolton, U.K.






*kalau korang nak tahu..rumah ni milik bekas kapten MU, Gary Neville..

7) Stone Desert Home di Greece





8) Estate L├Ąttenstrasse di Dietikon, Switzerland





9) Hobbit Home di Vals, Switzerland





10) Cave Dwellings (Untuk Disewa), Kandovan, Iran



untuk disewa ni..anyone? 

*no.10 ni camne dorang buat eh..pelik jugak aku..engineering la katakan..

2 comments:

Sharul Nizam said...

no 6 tu bapak awesome >.<

M.Z's Site said...

@Sharul Nizam tgok la pemilik dia pun mmg kaya..tiap2 minggu dapan ratus ribu pound..hehe

Post a Comment